e-Twist: inlogproblemen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u e-Twist niet kan opstarten.
Probleem: e-Twist geeft de melding dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd is.
Probleem: e-Twist keert terug naar een blanco inlogscherm (de pc geeft op dat moment mogelijk ook een geluidje)
Probleem: Internet Explorer geeft aan: “Pagina kan niet weergegeven worden” of in het Engels: “This page cannot be displayed”.
 
terug naar login pagina
 
 
Probleem: e-Twist geeft de melding dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd is.
 
Oorzaak: U geeft een foutieve gebruikersnaam en/of wachtwoord in.
Oplossing: Probeer opnieuw met de correcte gebruikersnaam en/of wachtwoord. Let hierbij op het gebruik van hoofd- en kleine letters.
 
Probleem: e-Twist keert terug naar een blanco inlogscherm (de pc geeft op dat moment mogelijk ook een geluidje)
 
Oorzaak: U heeft naar alle waarschijnlijkheid een “Popup killer” (of Popup blocker) geactiveerd op uw pc. Een “Popup killer” is een programma dat nieuwe vensters blokkeert die zichzelf willen openen op uw scherm, omdat het in de meeste gevallen gaat om reclameboodschappen. Gezien e-Twist zichzelf ook opent in een nieuw venster, wordt het ook mogelijk geblokkeerd door een “Popup killer”.
Oplossing: De “Popup killer” moet (tijdelijk) uitgeschakeld worden tijdens het werken met e-Twist. U kan de “Popup killer” tijdelijk uitschakelen door tijdens het klikken op de “sessie starten” knop de CTRL toets (Control toets) ingedrukt te houden.
 
Hieronder de manier van werken voor twee veel voorkomende “Popup killers”:
De Yahoo-toolbar (te herkennen aan de grote rode “Y” in de werkbalk):
Deze kan u uitschakelen door te klikken op het knopje rechts naast “Search Web” (zie rode cirkel op de tekening) en het vinkje voor “Enable Pop-Up Blocker” weg te halen.
De ingebouwde “Popup blocker” van Internet Explorer 6.0 na de upgrade naar Windows XP Service Pack 2:
Deze kan u terugvinden door in de menubalk van Internet Explorer 6.0, achtereenvolgens te klikken op Extra, Popup blokkering ->, Popup blokkering uitschakelen (of Popup blokkering uitschakelen voor deze website).
 
 
Probleem: Internet Explorer geeft aan: “Pagina kan niet weergegeven worden” of in het Engels: “This page cannot be displayed”.
 
Oorzaak: Sinds oktober 2004 maakt e-Twist gebruikt van een verhoogde (128 bits) beveiliging. Deze verhoogde beveiliging is noodzakelijk om de vertrouwelijkheid van uw gegevens maximaal te waarborgen. Naar alle waarschijnlijkheid voldoet de ondersteuning van uw Windows- en/of Internet Explorer-versie niet aan deze normen.
Oplossing:
  • Indien uw computersysteem afhangt van een overkoepelende organisatie, gelieve dan eerst uw ICT-afdeling te informeren over dit probleem.
  • Anderzijds kan u onderstaand schema volgen om een upgrade voor uw Windows/Internet Explorer te downloaden en te installeren en zo tot een oplossing te komen:
Kies uw besturingssysteem
Volgende linken verwijzen naar de Microsoft site
Windows 2000
 
***
Nederlands:klik hier
Franšais: cliquez ici
English: click here
Windows 95, 98 of NT4
en Internet Explorer 5.01
***
Windows 95, 98 of NT4
en Internet Explorer 5.x
***
Andere
 
***
Contacteer de Acerta Service Desk: 016/24 67 30
 
Na deze upgrade dient u de pc te herstarten en kan u opnieuw gebruik maken van e-Twist.
Indien de bovenstaande oplossingen geen uitkomst bieden voor uw inlog-probleem, gelieve dan onze Acerta Service Desk te contacteren op het nummer 016/24 67 30 of via e-mail op het adres: asd.applications@acerta.be
 
Het Acerta Service Desk Team.